Merkür

BÜLTENİ
SAYI: 1
YIL: 2014 EKİM
Her sabah güne oyun etkinliğimizle başladık. Oyun etkinliğimize başlamadan önce,
planlama yaptık ve hangi merkezlerde oynamak istediğimize karar verdik. Kendi
seçimlerimize göre oyunlar kurduk. Oyuncaklarımızı paylaştık, birlikte oyun oynamaktan
keyif aldık. Kitap Merkezinde; sınıfımızda bulunan kitapları inceledik. Farklı kahramanlarla
tanıştık. Dramatik Oyun Merkezinde; Birbirimize birbirinden lezzetli yiyecekler hazırladık.
Farklı rolleri canlandırdık. Kuklalarımızı konuşturduk. Sanat Merkezinde; faklı boyalar
kullanarak resimler yaptık, rengarenk hamurlara, hamur kalıplarımızı ve oklavalarımızı
kullanarak çeşitli ürünler oluşturduk. Fen Merkezinde; materyalleri inceleyerek çeşitli keşifler
yaptık. Büyüteçlerimizi, ölçeklerimizi, mıknatıslarımızı kullanarak deneyim kazandık. Müzik
Merkezinde; müzik aletleriyle orkestra oluşturduk. Müzik aletlerinin nasıl ses çıkardığını
keşfettik. Blok Merkezinde; lego ve bloklarla arabalar, evler, kuleler inşa ettik. Yap-boz
Merkezinde; farklı yap-bozlarla oynadık. Planladığımız oyunları oynadıktan sonra, sınıfımızı
toplayıp neler yaptığımızı hatırladık ve arkadaşlarımızla paylaştık.
Parmak oyunları, tekerleme ve bilmecelerle etkinliklerimize başladık ve hikayeler dinledik.
“Mırnav Kedi” “Sar Sar Makarayı” parmak oyunlarını eğlenerek tekrarladık. Hikayeleri dikkatlice
dinledik, sonrasında öğretmenimizin sorduğu sorulara cevaplar verdik. Birbirimize hikayeler anlattık.
Oryantasyon döneminde, kuklalarla kendimizi arkadaşlarımıza tanıttık. Hikayeleri anlatırken
kuklalarımız bizlere eşlik etti ve onlara çeşitli roller vererek kuklalarımızı konuşturduk. “Kahvaltı
Etmek İstemeyen Kimi” ile öğün zamanlarına dikkat etmemiz gerektiğinin farkına vardık. “Süt
İstasyonu” hikayesinde, süt içmenin faydalarını öğrendik. Her kahvaltıda kendi süt trenlerimizi
oluşturduk. Temamıza uygun olarak “Okula Gitmesem Ne Olur”, “Cemile Okula Dönüyor”,
“Okulda Nasıl Davranmalıyız?”, “Serviste Nasıl Davranmalıyız?” isimli kitapları ve paylaşmanın
önemini anlatan “Paylaşalım”, “Bütün Oyuncaklar Benim” , “Cemile Oyuncaklarını Paylaşmak
İstemiyor” konulu hikayelerimizi okuduk. “ Sevgili Arkadaşım”, “Sarı Cik Cik Arkadaş Arıyor”
kitapları ile arkadaşlığın öneminin farkına vardık. “Geceyi Unutan Fil” hikayesi bize uykunun
önemini anlattı. “Ah Tonton” ve “Lay Lay Lom” hikayelerini eğlenerek dinledik. Çember saatinde
sınıf kurallarımızı hep birlikte oluşturduk ve kural panomuzu imzaladık.
KİTAP ÖNERİLERİMİZ:
Hepsi Benim! Foli
Yazarı: Tülin Kozikoğlu
Yayınevi: İletişim Yayınları
Lili’nin yedi çocuğu var. Dizinin dördüncü kitabında Foli’nin macerasını
okuyoruz. Foli paylaşmayı hiç sevmez. Oyuncaklarını, kitaplarını,
giysilerini, yiyeceklerini hep kendisine saklar. Bir süre sonra bakar ki
oyun oynarken tek başına, kitap okurken tek başına, kat kat giyinirken tek
başına, hapur hupur yemek yerken tek başına… Ne eğlence kaldı şu
hayatta?
"Büyümeye" dair "büyük" sorunları işleyen renkli ve eğlenceli bir çocuk
Lütfen De Ejderha Ejo
Yazarı: Niyal Akmanalp
Yayınevi: Şiir Çocuk
Biraz yaramaz, çok meraklı ama sevimlimi sevimli bir kahraman
olan Ejderha Ejo ile çocuklar; lütfen ve teşekkür ederim demeyi,
öğreniyor.
Okuldaki İlk Günüm
Yazarı: Kolektif
Yayınevi: Tübitak Yayınları
Okuldaki ilk Günüm'de, çocuklar eğlendirici bir bakışla okula
gitmeye teşvik ediliyor. Kitabın sonunda çocuklar için bazı
etkinlikler ve yetişkinler için de bir rehber bulunuyor.
ATÖLYE ÖNERİMİZ:
Rahmi M.Koç Müzesi Hafta Sonu Eğitim Atölyesi
Rahmi M.Koç Müzesi'nde sergilenen Fenerbahçe Vapuru’nun 2. Mevki Salonu’nda
yer alan Hafta Sonu Eğitim Atölyesi’nde 4-14 yaş arası çocuklarla her hafta farklı bir atölye
çalışması yapılmaktadır. Bu atölyeler tasarım, mutfak, boyama, sinema, matematik enerji,
denizcilik, astronomi, heykel, kukla, drama vb. atölyeye katılan çocuklara yaş gruplarına göre
yeni arkadaşlar edinerek iletişim ve sosyal becerilerini geliştirebilme olanağının yanı sıra
yaparak- yaşayarak öğrenebilme imkânı sunmaktadır.
Yaş Grubu: 4-14 yaş
Etkinlik tarihleri:
11Ekim - 25 Ekim
Yer: Rahmi M.Koç Müzesi
Hasköy Cad. No: 5
HASKÖY / İstanbul
Link: http://www.biletix.com/etkinlik-grup/31352510/ISTANBUL/tr
Sanat etkinliklerimizde küçük kaslarımızı güçlendirmek, el becerilerimizi geliştirmek
için oyun hamurlarıyla oynadık. Hamur kalıplarını ve oklavaları kullanarak birçok ürün
oluşturduk. Zıplayan hamurla tanıştık. Parmak boyalarını kullanarak özgün çalışmalar yaptık.
Sıra olmamızı kolaylaştırmak için ayak kalıplarını boyadık ve kalıpları yere dizdik. Daire
şeklini öğrenirken daire şeklini süsledik. Kalıpları kullanarak şekil baskısı yaptık. Balık
şeklini istediğimiz gibi boyadık. Söylediğimiz şarkılara eşlik etmek için kağıt bardaklarımızı
süsleyerek marakas yaptık.
İlk olarak sınıfımızda bulunan “ Sayılar”, “ Renkler” ve “Şekiller” merkezini keşfettik.
Bu merkezler hakkında bilgiler edindik, bu merkezlerde neler yapabileceğimizi öğrendik.
“Büyük - küçük” kavramını tanıdık, sınıfımızdaki büyük ve küçük nesneleri bularak
bilgilerimizi pekiştirdik, büyük ve küçük kavramı ile ilgili çalışma sayfalarını yaptık.
Şekillerden “daire” şeklini tanıdık. Daire şeklindeki nesneleri inceledik, sınıfımızda daire
avına çıktık. Renklerden “kırmızı” ile tanıştık. Kırmızı renkte olan çeşitli kağıtları yırtma
yapıştırma tekniğini kullanarak çalışmamızı yaptık, çalışma sırasında hem çok eğlendik hem
de küçük kaslarımızı geliştirdik.“1” rakamı ile tanıştık. Sınıfımızın zeminine çizdiğimiz bir
rakamı üzerinde yürüdük. Ardından “1” rakamımızı süsledik. Kalem tutma çalışmaları yaptık.
Küçük kaslarımızı desteklemek amacıyla sık sık kağıt buruşturma etkinliklerine yer vererek,
yırtma yapıştırma tekniğini kullandık. Zincirleri birbirine geçirdik. Önce arabaların yolu takip
etmesini, sonra parmaklarımızın çizgileri takip etmesini sağladık ve çizgi çalışmamızı yaptık.
Hangi kutuda az, hangi kutuda daha çok nesne olduğunu söyledik, az-çok çalışma sayfamızı
tamamladık. Doğru ve yanlış kavramını öğrenirken doğru ve yanlış davranışlara örnekler
verdik.
Hareket etkinliklerimiz ile hem eğlendik hem öğrendik. Müzik
eşliğinde dans ettik. Müzik durduğunda da bir heykel gibi durmaya
çalıştık. Birbirimizin isimlerini öğrenmek için “Kutu Kutu Pense” ve
“Sıcak Top” oyunlarını oynadık. “Kırmızı Balık” şarkısının sözlerine
uygun olarak kırmızı balık ya da balıkçı olduk, şarkıyı canlandırdık.
“Kurt Baba” oyununda sırayla kurt baba olduk, kurt babanın
söylediklerini canlandırdık. Ayakkabılarımızı giymeyi eğlenceli bir oyunla öğrendik. Büyük
kaşıklar kullanarak lego taşıdık. Bunu yaparken legoları yere düşürmemeye çalıştık. Oyun
halısı ve dev zarlar kullanarak zarların bize söylediği hareketi halının üzerinde yaptık. Hem
vücudumuz hem renkleri tanıdık. Oyun içinde sıra olmayı “Sıra Olma Oyunu”nda öğrendik.
“Minder Paylaşma” oyununda müzik eşliğinde dans ettik. Müzik durduğunda da minderlere
oturmaya çalıştık, birbirimizle minderleri paylaşmayı başardık. Bahçede birbirimizi
yakaladık, parkta oynadık ve çok eğlendik.
Okulun ilk günleri olduğu için sınıfımızı keşfettik.
“Sınıfımızdaki Merkezleri” inceledik. Sınıfımızdaki eşyaların
neler olduğunu öğrendik. Bu eşyaların hangi merkezlere ait
olduğunu benimsedik. Sınıfımızdaki bazı eşyaların yerlerini
değiştirerek hangi eşyanın hangi merkeze ait olduğunu bulup,
uygun yerlere yerleştirdik. “Okul Gezisi” etkinliği düzenleyerek
oklumuzda neler olduğunu, nerede neler yapıldığını öğrendik. Fen etkinliklerimize
“Dinozorları Keşfediyorum” etkinliğimiz ile heyecanlı bir şekilde başladık. Dinozorları
inceledik ve önce renklerine göre daha sonra türlerine göre ayırarak grupladık. Ardından
dinozor parmak kuklaları yaptık. “Deniz Hayvanları” etkinliğimizde hayvanları inceledik.
İsimlerini öğrendik. Onlarla eğlenceli oyunlar oynadık. “Büyük ve Küçük Ayıcıklar”
etkinliğimizde ise ayıcıklar ile önce serbest oyun oynadık. Boylarını inceleyip, büyük
ayıcıklar, küçük ayıcıklar olarak ayırıp, grupladık. Büyük ayıyı büyük daireye, küçük ayıyı
küçük daireye yapıştırdık. Birbirinden güzel gözüken “Renkli Meyvelerin” isimlerini tekrar
ettik. Hangi meyveleri çok sevdiğimizi söyledik. Meyveleri renklerine göre grupladık. Küçük
ellerimizi çok çalıştırdık ve “Anahtarlıklar” etkinliğinde anahtarları anahtarlığa takmaya
çalıştık. “Süngerle Suyun Kaybolması” adlı çalışmamızı yaparak ne kadar meraklı
olduğumuzu ortaya koyduk. Su dolu kaseye süngerimizi batırarak suyu nasıl emdiğini
gözlemledik. Boş olan kasemize süngerdeki suyu parmaklarımızı kullanarak boşalttık. Tuzkum çalışması yaparak değişik şekiller ortaya çıkardık. “Kirli-temiz” deneyi ile ellerimizi
yıkamanın önemini anladık.
Drama etkinliklerimize isimlerimizi öğrenerek başladık. İsimlerimizi öğrenmek için
“Topla Tanışma” oyununu oynadık. Birbirimize topları atarak isimlerimizi söyledik.
Toplarımızı bıraktık elimize kuklalarımızı aldık. Kuklayla birlikte kendimizi sınıf
arkadaşlarımıza tanıttık. “Günaydın” dramasında sabahları okula geldiğimizde ne dediğimizi
düşündük. Sonra müzikle dans ettik ve müzik durduğunda karşımıza çıkan arkadaşımıza
“günaydın” dedik. Oyuncaklarımızı paylaşmayı “Paylaşma” konulu drama ile canlandırdık.
“Köfte Kızartma” dramasında hepimiz birer köfte olduk. Her birimiz köftenin bir
malzemesini koyarak köftelerimizi hem yoğurduk hem de dans ettik. İyice kızarınca,
aşçılarımız bizim tadımıza baktı.
Okulumuzun ilk günlerinde, “Kırmızı Balık” şarkısını öğrendik. Hem şarkımızı söyledik hem
oyununu oynadık. “Günaydın” şarkısını söylerken okula gelişimizi canlandırdık. Okulumuzu
tanımaya başladık ve “Okuluma Başladım” şarkısını öğrendik. “Ben Bir Çocuğum” şarkısında
çocuk olmanın güzel taraflarını dile getirdik.
OKULUMA BAŞLADIM
Okuluma başladım
Okuluma başladım her gün erken kalkarım
Önce yüzümü yıkar saçlarımı tararım
Kahvaltımı yaparım dişleri fırçalarım
Elbiselerimi giyip hemen okula koşarım
Öğretmenim çok tatlı melek mi melek
Arkadaşlarımda var hepsi bir çiçek
Oyunlarla şarkılarla biz eğleniriz
Öğretmenim biz seni pek çok severiz..
GÜNAYDIN
KIRMIZI BALIK
Kırmızı Balık gölde kıvrıla kıvrıkla yüzüyor
Balıkçı (.....) geliyor, oltasını atıyor
Kırmızı Balık dinle, sakın yemi yeme
Balıkçı seni tutacak, sepetine atacak
Kırmızı Balık kaç kaç
Kırmızı Balık kaç kaç.....
Saatim çaldı bip bip bip
Yüzümü yıkadım şap şup şup
Dişimi fırçaladım faş fuş fuş
Kahvaltı yaptım ham hum hum
Servisim geldi düt düt düt
Okula gidiyoruz hop hop hop
Arkadaşımla kih kih kih
Hostes dediki şşşt şşşt şşt
Okula geldik hey hey hey
Servisten indik rap rap rap
Sınıfın kapısı tak tak tak
Herkese birden günaydın
BEN BİR ÇOCUĞUM
Çocuğum çocuğum, ben bir çocuğum
Top oynarım koşarım, neşeliyim coşarım
Okuluma gelirim, şarkılar öğrenirim
Öğretmenim önderim, onu pek çok severim.
Çocuğum çocuğum, ben bir çocuğum
Tanışma ve malzeme bilgisi;
Çocuklara sene boyunca sanat dersinde kullanılacak olan tüm malzemeler
tek tek anlatılarak tanıtıldı. Malzeme tanıtımı sonrasında çocuklara sınıf
kuralları ve bu kuralların niye var oldukları açıklandı. Kalan sürede çocuklara
renkli hamurlar dağıtılarak serbest oyun oynandı.
‘Rüzgar çanı ‘ konulu hamur çalışması;
Çocuklara sıra ile renkli zıplayan hamurlar dağıtıldı. Çocuklardan ellerindeki zıplayan
hamurlar ile önce avuçlarının içlerini kullanarak top yapmaları istendi. Daha sonra
çocuklardan ellerindeki zıplayan hamurlar ile ince uzun yılanlar yapmaları istendi.
Çocuklardan yaptıkları ince uzun yılanları kıvırarak salyangozlar oluşturmaları istendi.
Yapılan salyangozlar ve toplar kurumaya bırakıldı. Kuruyan salyangozlara ve toplara minik
delikler delinerek misinaya geçirilir ve renkli rüzgar çanları oluşturuldu.
‘Meyve tabağımız ‘ konulu hamur çalışması
Çocuklara en çok hangi meyveleri sevdikleri, sevdikleri meyvelerin hangi renklerde
oldukları soruldu. Sohbet sonunda çocuklara renkli hamurlar dağıtılarak en sevdikleri
meyveleri oluşturmaları için yönergeler verildi. Yapılan meyvelere yeşil renkte yapraklar
takılarak kurumaya bırakıldı.
‘Çiçek bahçemiz‘ konulu hamur çalışması;
Çocuklara çevrelerinde gördükleri çiçekler ve renkleri soruldu. Sohbet sonunda çocuklara
renkli hamurlar verilerek minik toplar ve salyangozlar yapmaları istendi. Hamurdan yapılan
toplar ve salyangozlar 50x70 boyutlarında pres tual üzerinde bir çiçek bahçesi kompozisyonu
oluşturulacak şekilde yapıştırıldı. Tamamlanan çalışma kurutulmaya bırakıldı.
Beste IŞIKLI
Sanat Öğretmeni
Bu yılın ilk bülteniyle hepinize merhaba…
Beden eğitimi dersleri çocuğun tüm gelişim evrelerinin
desteklemesi, çocukların sağlıklı, özgüveni yüksek bireyler olarak
toplumdaki yerlerini almaları acısından çok önemlidir.
Beden ve hareket eğitimi derslerinde, Eylül ayında el - ayak koordinasyonunu
geliştirici eğitsel oyunlarla, oryantasyon çalışmaları, bahçe oyunları yapıldı.
Ayrıca öğrencilerimize paylaşmayı ve dostça oynayarak eğlenebileceklerini anlattık.
Bayram tatilinizde sizlere spor ve sağlık dolu günler diliyorum
Mehmet Yusuf Koray
Beden Eğitimi Öğretmeni
Okulumuzun açılmasıyla birlikte başladığımız oryantasyon
sürecimizde, çocuklarımızın müzik dersine alışmaları ve müziği keşfetmeleri için ilk önce
küçük ritim enstrümanlarıyla tanışma dersi yaptık.
Çelik Üçgen, Kurbağa Guiro, Tik Tak Blok, Tırtır, Yumurta Schacker gibi küçük ritim
aletlerini tek tek isimleriyle tanıyan çocuklar, sonrasında bu enstrümanların seslerini, nasıl
tutulduklarını, nasıl çalındıklarını deneyimlediler. Tüm çocuklar ilk defa karşılaştıkları bu
enstrümanları büyük bir merak ve sabırla tek tek incelediler.
Daha sonra “Sesler ve Ritimler” konumuza geçtik. “Deren’in Pazar Kahvaltısı”
hikayesi bizim rehberimiz oldu. Hikayede geçen sesleri önce dinledik sonra taklit ettik.
Ardından da ilk şarkımızı öğrendik. İlk şarkımızın adı ZIP ZIP TAVŞAN. Çocuklar şarkının
sözlerini öğrenerek, şarkının içinde geçen sesleri hem işitsel hem de bedensel olarak taklit
ettiler. Bu şarkı hepimizin çok sevdiği ve eğlenerek söylediği ilk şarkımız oldu.
Sonraki çalışmamızda şarkımıza ritim enstrümanlarıyla eşlik ettik. Önce müzikle eşliğinde
sözleri söyledik. Sonra sesler ve ritimler bölümünde çalgılarımızla eşlik ettik. Doğru bölümü
yakalamak için dikkat etmeleri gereken bu çalışmayı çocuklar eğlenerek yaptılar.
Bir sonraki bültende görüşmek üzere hoşçakalın…
Elif İZİBELLİ
Müzik Öğretmeni
Öğretmenlerimizin sözel yönergelerine göre yürüdük.
Küçük nesneleri topladık, kaptan kaba boşalttık, üst üste dizdik.
Değişik malzemelerle resim yaptık.
Hamur gibi malzemelere ellerimizle ve değişik materyallerle şekiller verdik.
Nesneleri kopardık, yırttık, sıktık ve çektik.
Malzemeleri yapıştırdık.
Müzik ve ritim eşliğinde dans ettik.
Dinlerken, konuşurken göz teması kurduk, konuşurken ses tonumuzu ayarladık.
Sohbetlere katıldık.
Söz almak için sıramızı bekledik.
Görsel materyalleri inceledik.
Dikkat edilmesi gereken olay ya da varlıklara odaklandık.
Varlıkları özelliklerine (renk, şekil, büyüklük) göre eşleştirdik.
Varlıkları çeşitli özelliklerine (renk, şekil, büyüklük) göre grupladık.
5’e kadar ritmik saydık.
Daire ile tanıştık ve daireye benzeyen şekilleri gösterdik.
Karşılaştığımız problemleri söyledik.
Nesnelerin mekandaki konumunu söyledik.
Adımızı soyadımızı söyleyerek arkadaşlarımızla tanıştık.
Sorumluluk almaya istekli olup, sorumluluklarımızı yerine getirdik.
Nezaket kurallarına uymaya çalıştık.
Kuralların neden gerekliği olduğunu öğrendik.
Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullandık.
Elimizi, yüzümüzü uygun biçimde yıkadık.
Ayakkabılarımızı giyip çıkarmayı öğrendik.
Okuldaki eşyalarımızı oyun saatinden sonra toplatıp, özenli kullanmaya dikkat ettik.
Dinlenmeyle ilgili etkinliklere katıldık.
Tehlikeli olan durumları söyledik.
Beslenme sırasında uygun araç ve gereçleri kullanmaya çalıştık.
Beden temizliğiyle ilgili malzemeleri kullanmayı öğrendik.
KAVRAMLAR
1-5 arası sayma
RENK
Kırmızı
SORU: SINIFTA EN ÇOK HANGİ OYUNCAKLA OYNAMAYI SEVİYORSUN?
MAYA MÜJGAN KAHRAMAN: Yemek yapmayı seviyorum.
DEFNE YAZGAN: Hamurları, boyaları seviyorum.
İPEK ÖZMEN: Resim yapmayı seviyorum.
SELEN CEYLAN: Boyama yapmayı seviyorum.
ELMAS KARAHATAY: Yap-boz yapmayı seviyorum.
EREN OK: Tamircilik aletleri ile oynamayı seviyorum.
NURİ TOLGA SARI: Arabalarla oynamayı seviyorum.
ADEM TANVERDİ: Bebek arabaları seviyorum, baby car.
DEFNE ACAR: Hamur oynamayı seviyorum.
ELA ÖZGÜVEN: Bebeklerle oynamayı seviyorum.
BERRA ZEYNEP CEBECİ: Evcilik oynamayı seviyorum.
ADA ÇINAR: Hamurla oynamayı seviyorum.
ERDOĞAN YAŞAR SAYGÜN: Yeşil arabayı seviyorum.
OĞUZHAN BİLGE KURTOĞLU: Hamurla oynamayı seviyorum.
DEREN BARI: Oyun hamuru ile anne yapmayı seviyorum.
METİN ALİ BECEREN: Arabalarla oynamayı seviyorum.
KEREM GÖMEÇ: Arabaları seviyorum.
ADA ELİF DEDE: Kırmızı oyuncaklarla oynamayı seviyorum.
CEREN ULU: Boyama yapmayı seviyorum.
AREN CEM KAVLAK: Meyve oyuncaklarını seviyorum.
HAREKET ETKİNLİĞİ:
KIRMIZI BALIK
DRAMA ETKİNLİĞİ:
PAYLAŞMA
Bir sonraki temamızın amacı; “Kendimi ve
vücudumu tanıyorum. Ailemin bir üyesi olarak evdeki sorumluluklarımın
farkına varıyorum” olacak. Kim Olduğumuz adlı temamızda öncelikle kendimizi
ve ailemizi yakından tanıyacağız. Fiziksel özelliklerimizi, duyu organlarımızı, aile
bireylerinin kimler olduğunu, nasıl
sağlıklı
yaşayabileceğimizi ve
sorumluluklarımızı sorgulayacağız. Ele aldığımız ana fikrinden yola çıkarak çeşitli
etkinliklerle temamızı tamamlayacağız. Ayrıca bu tema kapsamında Gems etkinliklerimiz
olarak “Ağaç Evler” etkinliklerimize başlayacağız. Değerler eğitimi kapsamında ise
“Sorumluluk” değerini çalışacağız.
Gelecek ay; Küçük ritim enstrümanlarıyla eşlik etme çalışmalarına,
sesleri ve ritimleri ayırt etme çalışmalarına ve yeni şarkılar öğrenmeye devam edeceğiz.
Gelecek temada dikkatlerini toplayıcı, hız ve
çabukluklarını geliştirici eğitsel oyunlar, yürüyüş çalışmaları, dengelerini geliştirici çalışmalar
ve büyük kas becerilerini geliştirecek çember çalışmaları yapılacaktır. Küçük kas becerilerini
geliştirici çalışmalara başlanarak, tüm yıl içinde devam edilecektir.
Bir sonraki temaya “Cumhuriyet bayramını kutluyoruz” konulu resim
çalışmaları, “Sevimli salyangozlarımız” konulu hamur çalışmaları ile başlanacaktır.
Ekmek
Domates
Peynir
Zeytin
Biber
İlk olarak ekmeklerimizin üzerine, halka şeklindeki domates dilimini
yerleştiriyoruz. Ardından rendelenmiş peyniri ekliyoruz. Domates ve zeytin kullanarak
istediğimiz hayvan figürünü oluşturuyoruz. Kahvaltımıza örümcek, kelebek ya da
uğurböceği bizlere eşlik ediyor. Afiyet olsun.
NOT: Bu etkinliği yapmak isteğe bağlıdır.