FAALİYET RAPORU Uzun zamandır adını duyup, belgeselini

GİDEN GELMEZ DAĞLARI www.eyluldogasporlari.com
FAALİYET RAPORU
Uzun zamandır adını duyup, belgeselini izlediğimiz ve hakkındaki rivayetlerle iyice
merakımızı arttırdığımız Giden Gelmez Dağlarına yapacağımız yolculuk ve faaliyet için tüm ön
görüşmelerimizi yapıp hazırlıklarımızı tamamlamış olarak yola çıkmak üzere 16 Mayıs 2014 Cuma
akşamı aracımız 19:30’dan itibaren bizleri almaya başlıyor. Bu faaliyetimize katılacak 17 arkadaş bir
araya gelip Ankara’dan yola çıkıyoruz. www.eyluldogasporlari.com
Faaliyete Katılanlar
16. Taylan ÖZÜAYDIN
17. Volkan ÖZKİRAZ
;
Yolculuğumuz eşyaların araca yerleştirilmesiyle sorunsuz ve keyifle başlıyor saat 24:00 civarı
Konya’ya ulaşıp Konya – Seydişehir yol ayrımında çay molası veriyoruz. www.eyluldogasporlari.com
Gece çadır kurmak istemediğimiz için bu geceyi otelde geçireceğiz. 03:00’da Akseki’ye ulaşarak
Duruk Otel’deki odalarımıza hızlıca çekiliyoruz. Yolculuğumuzun ilk kısmı tamamlanmış oluyor.
Sabah bol güneşli bir bahar havasına uyanıyoruz. Gece otele geldiğimizde sabah erken yola
çıkacağımız için araçtan eşyalarımızı boşaltmamıştık. Bunun faydasını sabah görüyoruz hiç
telaşımız olmadan sabah kahvaltısının ardından yeni kurulmaya başlayan pazardan alışverişlerimizi
tamamlayarak 17 Mayıs 2014 Cumartesi 09:00’da Cevizli kasabasına doğru rehberimizi almak
üzere hareket ediyoruz. www.eyluldogasporlari.com
17 Mayıs 2014 Cumartesi 09:45’te bol manzaralı bir yolculuktan sonra Ceviz’liye ulaşıyoruz.
Rehberimiz Ahmet Bey bizi karşılıyor, kısa bir moladan sonra tarihi Kervan yoluna doğru yola
çıkıyoruz. Her yerde rengarenk çiçekler ve yoğun bir kekik kokusu var. Hepimiz burada gördüğümüz
pembe papatyalar karşısında hayrete kapılıyoruz, farklı tonlar içeren papatyaları ilk burada
görüyoruz. Kervan yoluna ulaştığımızda yolun kısa bir bölümünün kaldığını büyük bölümünün yol
çalışmaları ve yüksek gerilim hattı çalışmaları sırasında tahrip olup kaybolduğunu rehberimizden
öğreniyoruz. www.eyluldogasporlari.com
KAMP YERİMİZ
Kamp yerimize 12:05’te ulaşıyoruz. Kampımız Hadım Yayla Elmalıyayla Mevkiinde (1843 metre) ve
çeşmenin hemen altında iki adet düz yeşillik alandan oluşuyor. Rehberimizin bizi sol taraftaki
düzlüğün daha az rüzgar aldığı konusunda bilgilendirmesinden sonra çadırlarımız için hazırlığa
başlıyoruz. Akdağ (2251 metre) hemen yanı başımızda yükseliyor. Çadırlarımızı kurup (14 çadır) bir
şeyler atıştırdıktan sonra 13:30’da 15 kişi ve rehberimiz ile beraber Akdağ Zirve’ye doğru yola
çıkıyoruz. İki arkadaşımız kampta kalmak istiyor. Çarşak bir zeminden dik bir şekilde yükselen rota
teknik bir zorluk içermiyor. Yükseldikçe manzara sürekli değişiyor ve daha keyifli bir hale geliyor.
Rotanın yarısında balkon şeklindeki bir kayadan Suğla Gölü’nü seyredip keyifle 15:15’te zirveye
varıyoruz. Yükseldikçe artan rüzgar, zirvede iyice şiddetleniyor. Bir arkadaşımız hariç hepimiz
zirveye varıp manzaranın tadını çıkarıyoruz. Dönüşte rüzgarın etkisiyle dengeyi bulmak zor olsa da
fazla yorulmadan 16:45’te kampımıza varıyoruz. www.eyluldogasporlari.com
AKDAĞ
18 Mayıs 2014 Pazar Sabah Suzan’ın yaptığı ördek yumurtalarını yiyip 09:05’te yürüyüş
hazırlıklarımız tam olarak, araçla kampımızdan ayrılıp Giden Gelmez Dağlarının içine doğru
yapacağımız yürüyüşün başlangıç noktasına doğru hareket ediyoruz. Bu gün rehberimiz dahil 17
kişiyiz bir arkadaşımız kendini iyi hissetmediği için kampta kalıyor. 09:45’te yürüyüşümüze
Değirmenlik Yayla (1727 metre) mevkiinden Yalıncak Tepe (2199 metre)’ye doğru başlıyoruz. Yayla
kelimesi sadece isim burada her yer labirent gibi muhteşem şekilli kayalardan oluşuyor. Sürekli kaya
inip çıkıyoruz patika olmadığı gibi düz alanlar yok denecek kadar az. Baton kullanmak sıkıntı
yaratıyor rotada sürekli ellerimizi kullanarak dünya dışı bir görüntü veren manzaralar eşliğinde
sürekli inip, çıkıp, yan geçişler yaparak ilerliyoruz. Çok dik 30 Metrelik baca çıkışına benzer bir
yarıktan çıktıktan sonra zaman ve durum değerlendirmesi yaparak Yalıncak Tepe (2199 metre)’yi bir
sonraki faaliyete bırakmaya Gökleğen Tepe (1957 metre)’de yemek molası verip geri dönüşe
geçmeye karar veriyoruz. 12:10’da 13 kişi Gökleğen Tepe (1957 metre)’de zirve yapıp zirve altında
bizi bekleyen arkadaşlarımızın yanına dönüp, öğle kumanyalarımızı bitirip 13:00’da dönüş için
hareket ediyoruz. 30 metrelik inişi birbirimize yardım ederek geçiyor ve rehberimizden Ayı hikayeleri
dinleyerek 15:30’da aracımıza ulaşıp yürüyüşümüzü keyifle bitiriyoruz. 16:00’da kampımıza vararak
akşam kamp ateşinde yapacağımız mangal keyfinin hazırlıklarına başlıyoruz. www.eyluldogasporlari.com
GİDEN GELMEZ
19 Mayıs 2014 Pazartesi 09:30’da Ankara’ya doğru harekete geçiyoruz. Rehberimiz Ahmet Berkut
BOZDAĞLAR’ı Cevizliye bırakıp vedalaşıyoruz (kendisi bizim çok keyifli iki gün geçirmemiz için
yoğun çaba sarf etti kendisine buradan da teşekkürlerimizi sunmak isteriz). Yolumuz üzerinde
bulunan Tınaz Tepe mağaralarına doğru yola çıkıyor öğlene doğru mağaralara ulaşıyoruz. Tınaz
Tepe mağaraları Seydişehir – Antalya karayolunun 22. Km.sinde bulunuyor yolu gayet güzel ana
yola 200 m. uzaklıkta. Büyük mağaranın toplam uzunluğu 1580 metre, mağaranın en sonunda 30
metrelik dik bir iniş ve zümrüt renginde bir göl bulunmakta. Mağaranın 230 milyon yılda oluştuğunu
ve tavan yüksekliğinin 65 metreye kadar çıktığını öğreniyoruz. İkinci mağara dar bir koridor şeklinde
ve yaklaşık 500 metre. Görsel olarak bir keyif sunmuyor onu da gezip mağaraların giriş bölümünde
bulunan restaurantta öğlen yemeklerimizi ağaçlar altında yiyip yolumuza devam ediyor ve 19:30
civarı Ankara’ya ulaşıp dostlarımızla vedalaşıp evlerimize doğru yola çıkıyoruz. www.eyluldogasporlari.com
EYLÜL DOĞA SPORLARI
www.eyluldogasporlari.com
FAALİYET BÖLGESİ
Orta Toroslar Geyik Dağları Giden Gelmez Dağı Cevizli Beldesi Akseki/ANTALYA
ARAÇ/MESAFELER/YOL DURUMU :
17 Kişilik Özel Minibüs
Ankara – Akseki (Antalya)
429 Km. (Yaklaşık 5 saat 30 dakika)
Akseki (Antalya) – Cevizli (Antalya)
32 Km. (Yaklaşık 30 dakika)
Yollar gayet güzel her yer asfalt ana yol dışındaki toprak yollar düzgün her çeşit araçla
sıkıntısız bölgenin her noktasına ulaşılabilir.
KULLANILAN MALZEMELER
GPS, Harita, Kamp ve Yürüyüş Malzemeleri (Teknik Malzemeye ihtiyaç duyulmamıştır.)
TAVSİYELER
Kamp yerlerinde ve yol kenarında bol miktarda kullanılabilir durumda çeşme mevcut
olmasına rağmen Giden Gelmez Dağlarının iç bölgelerinde su mevcut değil faaliyetlerde yanınızda
fazladan su olması faydalı olacaktır.
Ne kadar tecrübeli/donanımlı olsanız da bölge coğrafi açıdan eşiz ve kendine has yapısal
özellikler taşıyor. Teknik Ekipman, GPS, Harita, Google Earth vs. gibi ekipman size ne kadar
yardımcı olursa olsun emniyetli bir faaliyet için bölgeden profesyonel rehber desteği alınması
gereklidir.
Bölge Av ve Yaban Hayatı Koruma Bölgesi kaçak avcılar için sıkı önlemler var ne sizlerin
nede oradaki görevlilerin bir sıkıntı yaşamaması için gerekli resmi kurumlara faaliyet ile ilgili bilgi
verilmesi daha güvenli bir faaliyet geçirmenizi sağlayacaktır.
Rota da baton kullanımı sıkıntılı dönüş yolunda batonları çantalarımıza kaldırıp çoğunlukla
ellerimizi kullandık bu nedenle yanınızda eldiven bulundurmanız yararlı olacaktır.
Kamp yeri olarak yürüyüşümüzün başlangıç noktasında bulunan Giden Gelmez Yaylasını
planlamamıza rağmen kamp yerinde şenlik olması ve yola yakın olup araç trafiğinin şenlik nedeniyle
yoğun olmasından dolayı Hadım Yaylası Elmalıyayla Mevkiinde (1843 metre) kamp kurmaya karar
verdik fakat daha sakin zamanlarda Giden Gelmez Yaylasında kamp kurulması bölgeye gidenler
için daha iyi olur diye değerlendirmekteyiz.
HAZIRLAYAN
Alpaslan KOÇ (0 543 761 56 51)
GİDEN GELMEZ
AKDAĞ
GİDEN GELMEZ DAĞLARI
Giden gelmez, aldın babamı.
Bir insana değer mi,reva mı ?
Ahhh giden gelmez dağları!
Geyiklerin, tavşanların,
Bir gelin gibi başın.
Emmi! Bu dağ can almadan, can vermez;
Geyik vermez ,av vermez.
Bir cana ,
Bir yıl, iki yıl av der.
Geyiklerine kıyamaz,alamazsın ,
Bedel ister senden.
Ah dağlar ,anam dağlar,
Bilmem ,
Nerelere kadar uzanır senin başın?
Başı dik,dumanlı,
Giden gelmez dağları.
Göğü öper karlı başın,
Yazın kardelenlerin,
Öbek öbek gül olur eteklerin.
Kışın çetin geçer,
Korku salarsın yüreklere.
Hese Emmi sana bakar,
Sen Hese emmiye.
Hese emmi çok mu gezdin,
Giden gelmez dağlarını.
Ahhhh evlat ahhh!!!
Hocam ,ben yaman adamım emme,
Bu giden gelmez, benden çetin.
Ömrüm yedin giden gelmez,
Seni gezen, sende yaşayan güler emme,
Acımazsın!
Sen giden gelmez dağları,
Babamı yedin ,emmimi, dayımı,
Doymadın !
Giden gelmez dağları,
Dünyanın her yerinde adın geçer.
Meşhurdur kardelenlerin,ödün vermezsin bilirim,
Cana can dersin .
Olmaz artık yeter, giden gelmez dağları!